Categories: تعمیر داکت اسپلیتتعمیر کولر گازیسرویس داکت اسپلیتسرویس کولر گازینصب داکت اسپلیتنصب کولر گازی

نحوه ی آموزش کامل و دقیق نصب و سیم کشی برق کولر از مبتدی تا پیشرفته

هنگامی که از یک کمپانی معتبر یک کولر گازی نو خریداری میکنید , معمولاً به‌اندازه ۵ متر لوله , درون سیستم کندانسو گاز مبحوث شده‌است . که شما پس از اتمام نصب کولر گازی , می بایست سیستم را وکیوم کرده و وقتی که از عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید می توانید شیر سرویس را گشوده نموده و گاز را به‌کل سیستم منتقل نمایید .

شارژ گاز کولر گازی اسپلیت

هنگامی که از یک کمپانی معتبر یک کولر گازی نو خریداری میکنید , معمولاً به‌اندازه ۵ متر لوله , درون سیستم کندانسو گاز مبحوث شده‌است . که شما پس از اتمام نصب کولر گازی , می بایست سیستم را وکیوم کرده و وقتی که از عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید می توانید شیر سرویس را گشوده نموده و گاز را به‌کل سیستم منتقل نمایید . ولی بایستی به‌این نکته را فراموش نکنید که میزان گاز شرکتی که در سیستم موجود هست صرفا برای ۵ متر لوله کافی است . در صورت لوله‌کشی اضافی می بایست یه خرده گاز نیز بیشتر شود که معمولاً به ازای هرکدام متر لوله مازاد سیستم , ۲۰ گرم گاز احتیاج دارااست .

جابه جایی کولر گازی اسپلیت

در صورتیکه تخصص خاصی در مورد کولرگازی اسپلیت ندارید , هیچگاه شخصا برای جمع کردن اسپلیت مبادرت نکنید . چون قابلیت صدمه زدن به خودتان و کولر گازی موجود هست و گهگاه مخارج تعمیرات را بر خویش اجبار میکنید . برای جابجایی کولر گازی اسپلیت حتما با تعمیرکاران تهران سرویسکار تماس حاصل نمایید . برای انباشته کردن کولرگازی اسپیلت حتما کولر گازی را روی سرمایش روشن کرده و بعداز روشن شدن کمپرسور , مبادرت به جمع کردن کولرگازی میکنیم . بعداز بستن شیرهای آلن فورا کولر گازی را خاموش میکنیم .

برای سرویس کولرگازی خویش فرایند ذیل را دنبال نمائید .

سطح اولیه : تمیز کردن تهویه مطبوع

اطمینان حاصل فرمایید که دستگاه خاموش است یا این که با به کارگیری از کلید روشن / خاموش یا این که با خاموش کردن کل مدار برق ذی‌ربط .
لوله مسی کوچکی که شیلنگ را به کولرگازی متصل مینماید بررسی فرمایید . در‌صورتی‌که با لمس آن حس گرمی بکنید , به‌احتمال‌زیاد کویل های کولرگازی آلوده می باشند و بایستی پاک شوند .

گذشته از سرویس کولرگازی , هرگونه خس و خاشاک ما‌نده در نزدیکی پنل خارجی کولرگازی را منزه فرمائید .
پوشش رویی کولرگازی را جدا کرده و محل کویل های تهویه هوا را شناسایی نمایید ( کویل های کولرگازی مشابه رادیاتور خودرو می‌باشند ) .
از قلم‌موی قابل انعطاف برای پاک کردن گردوخاک از روی پوشش فرنگی پنل به کار گیری نمایید .
موتور و سیم‌کشی را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید .
پره‌ها , کویل ها و درون دستگاه را بشورید . نصاب کولر گازی تهران

دفترچه راهنمای کولرگازی را بررسی فرمایید . بعضا از سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز به روغن‌کاری موتور ( روان کاری با روغن ) دارا‌هستند . این کار تا پنل خارجی کولرگازی گشوده است , انجام دهید .

پس از قرار دادن پوشش خارجی پنل راز جای خویش , کولرگازی را روشن کرده تا مطمئن گردید که به صحت کار می کند .
فیلترهای کولرگازی که معمولاً نزدیک مجرای هوای بازگشتی قرار دارا‌هستند هم بایستی هر چند ماه یک‌بار ردوبدل شود .

سطح دوم : بررسی عملکرد کولرگازی

از پنل کنترل یا این که ترموستات استارت نمائید . دستگاه را روشن کرده و مطمئن گردید که دستگاه به درستی کار میکند . در غیر این صورت , با یک تعمیرکار کولرگازی تماس حاصل نمایید .

دمای هرمورد از اتاق‌های منزل را بوسیله یک گرماسنج دستی اندازه‌گیری فرمایید . دماسنج را به بازه زمانی یک‌سری دقیقه در اتاق کار گذارده و بعداز سپری شدن زمان مطلوب , اطمینان حاصل فرمائید که تمام اتاق‌ها در دمای برابر می‌باشند .
اطمینان حاصل فرمایید که دمای اتاق با دمای ترموستات کولرگازی شما هماهنگ باشد . در غیر این صورت , یک تعمیرکار کولرگازی می تواند به شما در تشخیص و تصحیح خلل یاری دهد .

درپی چکه یا این که ریزش آب از روش هوای برگشتی یا این که پنل خارجی کولرگازی باشید .

مرحله سوم : رفع مشکلات مرتبط با آب

هرگونه نشتی را در لوله‌ها بررسی فرمائید . در صورت وجود ترک , رخنه‌ و نشتی , لوله می بایست تعویض شود .
لوله در‌این ( آب کش ) , جایی که آب حاصل از تصعید بایستی از آنجا تخلیه شود را پیدا فرمائید . در هر کولرگازی بایستی یک محیط زه کشی برای خروج آب حاصل از تصعید وجود داشته باشد . آن را پیداکرده بیرون نمایید .
پنل زه کشی را با پاشیدن آب از بالا تمییز فرمائید . ارور کولر گازی سامسونگ ( SAMSUNG ) | کد خطا ( Error ) سامسونگ

درون مخزن زهکش تصعید ریخته و برای آغاز کار به پمپ تصعید نگاه نمائید . پمپ می بایست فعال بوده و آب را به بیرون از لوله زهکشی پمپاژ کرده تخلیه نماید . در حالتی‌که پمپ , آب را تخلیه نمیکند , احتمالاً تانک تخلیه بیش تر از حد پرشده و نیاز به ردوبدل پمپ به وسیله سرویس‌کار کولرگازی می‌باشد .
۳ دلیل وجود خرابی در شیر انبساط کولر گازی

شیر انبساط در یک سیستم گرمایشی و سرمایشی تحت عنوان یک شیر انقطاع کن فعالیت می نماید . در شرایطی که شیر انبساط آسیب دیده باشد , شاید بعداز وصال به رتبه حرارت متبوع , به صورت خودکار آن را خاموش نماید . مقاله ای ذیل در رابطه مشکلات رایجی ست که ممکن است به وسیله شیر انبساط برای سیستم گرمایشی و سرمایشی شما بوجود بیاورد .

دقت : شیر انبساط در تمامی سیستم های کولر گازی , حتی‌در اتومبیل شما موجود است . علامت های سوء تلاش شیر انبساط ماشین تماما مطابق موردها ذکر شده در اینجا نیست , البته از آن جا که انگیزه از شیر در هر دو مورد یکسان است , به راحتی میتوانید دریابید که آیا شیر انبساط جان دار در خودرو شما خراباست یا این که خیر

کوئل ( قطع کن ) منجمد

واحد تهویه مطبوع مایع را از طریق کوئل های فلزی پایین فشار قرار می‌دهد . این مایع فوق العاده سرد است و حرفه , هوا را از روش سیستم میدمد . هوا بر روی کوئل های فلزی ضربه میزند و پس خروج از روزنه سبب کاهش دمای هوا در محیط منزل شما میشود . یک شیر انبساط امداد می نماید تا همت سیستم را تهیه و تنظیم نمائید . در شرایطی که شیر انبساط اشتباه باشد , جریان قطع نخواهد شد و کوئل یخ‌زده خواهد شد .

کار کردن مداوم کولر گازی

یک سیستم تهویه مطبوع دارنده چند دستگاه داخلی است که دمای درون و بیرون از واحد را تشخیص می‌دهد . این واحد به طور خودکار زمانی که به سکو حرارت خاصی می رسد , خاموش می شود . به این ترتیب , در صورتی دستگاه هیچ گاه خاموش نشود , بلاشک عملکرد آن در تشخیص دمای واحد , نا مناسب است که‌این خویش می تواند به معنای حاد بودن شیر انبساط باشد .

راهنمای کار با انواع کنترل کولر گازی قسمت دوم
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
آموزش

Share
Published by
آموزش
Tags: تعمیر کولرگازیسرویس کولرگازیعملکرد کولرگازیکولرگازینصب کولرگازی

Recent Posts

سرویس لوله بازکنی بازار تهران

لوله بازکنی بازار تهران در سایت برچسب در محدوده بازار شهر تهران فعالیت می کند این بازار در منطقه ۱۲…

3 سال ago

خدمات لوله بازکنی ستارخان تهران

لوله بازکنی ستارخان تهران در سایت برچسب حاضر به انجام خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی فوری است. شما در هر…

3 سال ago

بهترین مارک توالت فرنگی در ایران چیست؟

با گسترده شدن استفاده از توالت های فرنگی در خانه های ایرانی حالا دیگر این نوع توالت تبدیل به عادت…

3 سال ago

آیا از لوله پلی اتیلن فاضلابی چیزی می‌دانید به همراه فیلم آموزشی

 انسانها همواره سعی داشته اند که کثیفی ها و فضولات را از میان ببرند و آنها را از خود دور…

3 سال ago

آموزش چگونگی فنرزنی چاه توالت ایرانی

یکی از بهترین روشهای بازکردن چاه و لوله توالت ایرانی استفاده از فنر و دریل می باشد. زیرا فنر هر…

3 سال ago

نحوه دستشویی رفتن فضا نوردان | یک سوال جذاب!

تصور کردن یه سفر فضایی برای بیشتر افراد یک مسئله جذاب است و سفر فضایی برای بشر می تواند یک…

3 سال ago