نحوه دستشویی رفتن فضا نوردان | یک سوال جذاب!

تصور کردن یه سفر فضایی برای بیشتر افراد یک مسئله جذاب است و سفر فضایی برای بشر می تواند یک تجربه جذاب باشد. سؤالات زیاد در خصوص سفر به فضا وجود دارد و یکی از مهمترین پرسش ها درمورد نحوه دستشویی رفتن فضا نوردان است.

گذاشتن پوشک؛ ساده ترین راه حل دستشویی رفتن فضانوردان

وقتی برای اولین دفعات بشر توانست با سفینه به فضا برود به علت کمبود اطلاعات و سختی های فراوان، سفرهای آن ها کوتاه مدت بود و در مدت زمان کوتاه آنها مشکلی برای دستشویی رفتن نداشتند؛ بنابراین از پوشک های پنبه ای استفاده می کردند.
استفاده از پوشک های پنبه ای، برای فضانوردان سختی هایی داشت و آنها مجبور بودند پس از استفاده آنها را در فضا رها کنند و علاوه بر آن ممکن بود که ادرار از پوشک بیرون بزند و فضانورد متوجه آن نشود.

بدین ترتیب بشر به دنبال راه ساده ای برای رفع این مشکل بود و در آن زمان ناسا با یک ابتکار پوشک هایی شبیه شرت با لایه های جاذب و ذخیم تولید کرد، این پوشک ها توانستند بخشی از مشکلات فضانوردان را حل کنند. اما آنها پس از استفاده و در زمان بسته بندی دوباره با مشکل بیرون زدن مدفوع مواجه بودند و دستشویی رفتن فضانوردان همچنان مشکلات خاص خود را به همراه داشت.

مشکلات دستشویی رفتن فضانوردان با نصب اولین توالت

سرانجام فضانوردان پس از تحمل مشکلات فراوان، در سال ۱۹۶۰ در شاتل های فضایی خود مجهز به دستشویی شدند. شاید فکر کنید فضانوردان پس از این اتفاق به طور کامل راحت شدند اما استفاده دشتشویی های شاتل فضایی سختی های زیادی داشت.

برای ادرار در این دستشویی ها شلنگ های دارای مکشی وجود داشت و فرد مجبور بود، خودش ادرارش را با آن جمع کند. اما برای مدفوع، آنها باید روی یک صندلی کوچک می نشستند و سوراخ این توالت ها قطر کمی داشت این کار به حدی سخت بود که آنها روی زمین برای آن باید آموزش می دیدند.

در فضا برای فضانوردان مشکلات لوله کشی به وجود نمی آید اما اگر شما روی زمین با این مشکلات مواجه شدید، سایت برچسب با ارائه بهترین خدمات آماده کمک رسانی شبانه روزی به شماست.

طرز استفاده از توالت های فضایی جهت دستشویی رفتن فضانوردان

فضانوردان زیادی در خصوص سفر به فضا و دستشویی رفتن در آن شرایط حرف زده اند، اما یکی از مهمترین آنها رئیس یک ایستگاه فضایی به نام پگی ویتسون می باشد.
او سفر به فضا را یک تجربه جذاب و هیجان انگیز می داند، اما زمانی که درباره نحوه دستشویی رفتن فضانوردان از او سوال می پرسند، پاسخی که می دهد بدین گونه است که دستشویی رفتن در فضا سخت ترین کار است.

ساکنین ایستگاه فضایی باید مدفوع خود را با مکنده جمع کنند و زمانی که مکنده دچار مشکل می شود، تازه سختی اصلی شروع می گردد زیرا فرد باید خودش آنها را در پلاستیک جمع کند و با توجه به این مسئله سخت، او هرگز حاضر نیست مجدد به فضا برگردد.

در زمین اما خبری از این گونه سختی ها نیست! اما مشکلی که در اکثر توالت های ایرانی و فرنگی اتفاق می افتد و حتی گاهی با روش های خانگی قابل حل شدن نیست، گیر کردن فضولات و رسوبات در لوله های فاضلاب می باشد که رفع آن تنها از طریق یک تماس، بدون بیرون رفتن از منزل به صورت اینترنتی قابل انجام است.
کافیست همین الان از طریق کلیک بر روی لینک لوله بازکن غرب تهران در سایت برچسب در صفحه مورد نظر، خیابان محل سکونت خود را سرچ نمایید تا بلافاصله به مشخصات نزدیکترین لوله بازکن به خود دسترسی پیدا کنید.

دفن زباله در فضا با دستشویی رفتن فضانوردان

یکی از مسائل جالب و کمی عجیب درفضا، استفاده دوباره از ادرار و عرق فضانوردان به عنوان آب تصفیه شده می باشد که پس از گذشت هشت روز قابل استفاده برای آب آشامیدنی و پخت و پز است.

ولی فضانوردان بعد از دستشویی رفتن در فضا، مدفوع را در ظرف های بزرگتر به صورت نوبتی جمع می‌کنند و بعد از مدتی به سمت زمین رها می‌کنند تا زمانی که این جعبه ها به جو زمین می‌رسند و مانند دیگر زباله ها بسوزند و از بین بروند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *