مقدماتی بر اجرای استاندارد تاسیسات ساختمان

مراحل اجرایی تاسیسات ساختمانی

نحوه ی عیب یابی و تعمیرات کولر گازی لوله بازکنی قلهک شمال شبانه روزی

آرامبخش یا این که ساختمان که توصیف بی آلایش ی آن تولید اوضاع مناسب جهت سکنا میباشد , امری پویا بوده و از مقدمه معاش آدم در غارها پدید آمده است و کماکان مسیر تکاملی خویش را در هم اکنون پیمودن است . زمانی که آدم اول فهمید معاش در غار مشروط به تغییر و تحول حالت محفظه و بوجود آوردن حالت اضطراری جهت زیستن است نطفه ساختمان را پی‌ریخت .

تولید تهویه هوا و مجرای خروج سیلاب‌ها , تولید محل دفع فضولات انسانی , جابه‌جا کردن سنگ‌ها , تعبیه جای مطلوب حریق , محل امن جهت نگه‌داری و ذخیره مواد غذایی همینطور تولید مانع ها برای خودداری از ورود حیوان ها وحشی و درنده او‌لین گام‌هایی بودند که آدم اول در خط مش معاش برداشت و امروزه در سازه‌ها برای آن کلمه تأسیسات را به کار میبریم . در ساختمان که از چفت و بست طبیعی اجزاء متعدد تشکیل‌شده , تأسیسات ساختمان نقش حیاتی داشته است . آشنایی , اجرای ظریف , درست و علمی را می‌طلبد تا قدمت ساختمان یکسری برابر ارتقا پیدا نماید .

به کارگیری مطلوب از آب , برق , گاز , نشانه ها هشداردهنده , تهویه , تخلیه فاضلاب , تولید سیستم سرمایشی و گرمایشی , رابطه در بین درون و بیرون ساختمان , ارتباط تلفنی , حمل و نقل در بین طبقات موضوعات تأسیساتی ساختمان میباشند . هرکدام از آن ها به مدد متخصصان و مهندسین اهل حرفه حساب و کتاب و با اجرای ظریف ایمنی , زیبایی و استحکام را به توشه می آورد . به کارگیری از لوله‌های آلومینیومی با لوله‌های پی‌وی‌سی که رسوب نمی‌گذارند , همینطور به‌کارگیری لوله‌های پولیمری جهت فاضلاب‌ها , ‌لایه‌های پی‌وی‌سی جهت عبور سیم‌های برق با روکش استاندارد در فرمان کار تاسیسات قرار میگیرد .

دسترسی به داکت‌ها , پست‌ها و دریچه‌های بازدید الزامی است . عایق‌بندی مقوله‌ای حیاتی و گسترده در ساختمان است و نقش حیاتی دارااست . همه تبادلات حرارتی , روشنایی , صدا , رایحه , , رطوبت , گرد و قبار , خودداری از ادغام فلزات با اکسیژن هوا , مانع ها از رخنه حشره‌ها , جزئی از عایق‌بندی است . در هر قسمت از مواد مسئله لزوم خویش به کارگیری می نماید و ایزولاسیون را بوجود می آورد . اعتنا در اجرای تأسیسات و پی بردن اهمیت آن و رعایت نکات ظریف همان‌گونه که ذکر شد تداوم ساختمان را به ملازم خواهد داشت . قلب تپنده ساختمان و شریان مهم آن تأسیسات ساختمان است که جنبش انرژی به انواع متعدد را به عهده دارااست .

لوله های جمع آوری و هدایت فاضلاب رفع بوی بد چاه حمام و توالت انسجام قم

برنامه ریزی اصولی جهت اجرای تاسیسات

الف – گسترش شهرها , رویش روز افزون جمعیت , ورود به اطراف روستاها و بلعیدن آن ها به وسیله شهرها و شهرک‌های نو‌بنیاد , از در بین رفتن خاکی که حیات موجودات دنیا متعلق به آن است آدم اندیشمند را به تامل وا میدارد که تا کجا حق دارااست پیش‌ برود . !

اعتقاد این که کره خاکی صرفا به آدم وابستگی ندارد بلکه بقیه مخلوقات و موجودات نیز در آن حق حیات و معاش دارا هستند و ساخت‌ و ساز نابجا در آن تخریب منابعی است که دیگر دست یافتنی وجود ندارد . ( و این یک اصل است )

ب – به سرویس تصاحب کردن همه تجارب و علم ها جهانی و کوشش در ساکن کردن آن ها به سمت بهینه‌کردن و طولانی کردن قدمت ساختمان و تاسیسات آن . نشت یابی لوله در دزاشیب شمال تهران فوری

ج – خودداری از تخریب تاسیسات ساختمان و تجدید بنا زود هنگام آن و همینطور صرفه‌جویی در سرمایه‌ای که میتواند در بخش ساخت به کار گرفته شود . هم اکنون اندکی تخصصی‌تر به کار نگاه کنیم . مثلاً در خصوص برق‌کاری :

به کارگیری از کابل‌ها و سیمهای فویل‌دار آلومینیومی در سیستم ارتباطی منجر تصاحب کردن پارازیت‌ها ( نویز ) می‌شود . همینطور کابل کوآکسال تصویر بهتری از تلویزیون میدهد .

مرحله بازه کابلها و سیم‌ها بستگی به ارتفاع مسیر و میزان مصرف جریان برق است که از آن میخواهیم .

اتصال سیم‌ها و رابطه آن ها می بایست ظریف و منظم باشد , تا از آمپر کشیدن مازاد از آن ها خودداری شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *