Categories: تعمیر کولر گازیسرویس کولر گازینصب کولر گازی

معرفی بهترین راهنمای خرید انواع کولرهای گازی مناسب و مقرون به صرفه

هنگامی‌که در روزهای گرم فصل تابستان از دست گرمای زیاد به خانه پناه میبریم , هیچ‌چیز بیشتر از یک کولر گازی و هوای خنک نمی‌تواند خستگی را از بدن درآورد . درصورتی که فکر میکنید این مورد درتوان و اندازه‌ی «شیره را خورد و گفت شیرین است» ملانصرالدین راحت و برای هر کودکی قابل درک است , نیمی از رویکرد را درست رفته‌اید! ادامه‌ی این مسیر مسلما به رفتن به پشت بام و تعمیر کولر گازی ختم نمیشود ; بلکه میخواهیم برای خرید یک کولر گازیِ جدید راهنمایی‌تان کنیم . راهنمایی که برای ادامه‌ی این مسیر در اختیارتان قرار دهیم باعث می‌گردد در هنگام خرید کولر گازی , نسبتاً همه‌چیز را بدانید و خرید موفق‌ و دلچسب‌تری داشته باشید . سعی کرده‌ایم چیزهایی را برای‌تان لیست کنیم که در هنگام خرید با آنان مواجه می شوید و برایتان سوال ایجاد میکنند . برویم و ببینیم برای در اختیار داشتن یک عصای جادوگری که می تواند هوای گرم فصل تابستان را به هوای یخ زمستانی تبدیل میکند درک کردن چه چیزهایی ضروری است . با دیجی‌کالا مگ همراه باشید .

یک) چه نوع کولر گازی بخریم؟

کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم میگردند :

کولر اسپلیت , کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده . اما مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص نیز وجود دارند , البته از آنجایی که صرفا از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می گردد صرفا بدین سه مدل پرداخته‌ایم . هرمورد از این سه جور مزایا و معایبی دارند که باعث می گردد برای عده‌ای جالب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت . این شما و این نیز سه گونه مورد نظر ما :

الف ) کولر گازی پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارد و صرفا با وصل کردن کابل برق به پریز آغاز به کار می‌نماید . در‌این دسته , نیازی به شکاف کردن دیوار و قبول نکردن لوله‌های مسی نیز نیست . بدنه‌ی یکپارچه‌ی کولر به‌سادگی داخل پنجره جا می خورد و با‌گاز آماده‌ی استفاده می گردد . ارزش ذیل و اقتدار خنک‌کنندگی بسیار , از مزیت‌های دارای اهمیت این کولرها است و وزن بسیار و مصرف برق به‌شدت بالا در کنار ایجاد همهمه , نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای به شمار می‌روند .

سرویسکار کولر گازی تهران

ب ) نوع دوم کولر اسپلیت است . کولرهای اسپلیت بها بیشتری در مقایسه با کولرهای پنجره‌ای دارند ; البته مصرف برق‌شان به‌مراتب کمتر است و در طی زمان ‌صرفه‌‌ی اقتصادی خویش را نشان می دهند . کولرهای اسپلیت از دو تکه‌ی داخلی و بیرونی تشکیل شده‌اند که برای اتصال این تکه‌ها به یکدیگر – که به هریک یک یونیت گفته میگردد – بایستی از لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده شود . معمولا برای زیبایی بیشترِ یونیتِ داخلی کاری میکنند که لوله‌های مسی در معرض دید نباشند . به همین منظور با تولید حفره‌هایی درون دیوار , لوله‌های مسی را از درون آن رد می کنند . رنج این کار و نیاز به بازکردن یونیت داخلی برای اتصال برق کولر از جمله‌ی دلایلی می باشند که سبب می شود برای راه‌اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه‌ای و حرفه ای نیاز پیدا نمایید . سازندگان کولرهای اسپلیت معمولا معین می کنند حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور – که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به نیز وصل میشوند – می بایست چقدر باشد . توجه نمائید در حالتی‌که قابلیت نصب موتور در فاصله‌ی بین ۵ تا ۱۰ متری پنل را ندارید , یا این که از تفکر کولر اسپلیت خارج بیایید یا این که حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد .

در هنگام فصل‌زمستان می‌توان کولرهای پنجره‌ای را خیلی معمولی از منزلت بیرون کرد و تا آغاز دوباره فصل گرما , در مکان امنی قرار بخشید ; کاری که در باب کولر اسپلیت قابل اجرا نیست و بایستی مدام وجود آن در نمای اتاق‌تان را تحمل فرمائید . این را نیز در حیث داشته‌ باشید که بیشتر کولرهای اسپلیت دارنده چرخه‌ی معکوس می باشند و می توانند در فصل سرد برای گرمادهی مورد به کارگیری قرار بگیرند . به‌این کولرها , «کولر سرد و گرم» نیز گفته میشود که صحیح یا این که نادرست بودن انتخاب آن‌را به عهده‌ی خودتان میگذاریم . راهنمای آموزشی سرویس کولر گازی و نحوه ی شستشوی پنل خارجی آن به صورت کامل

‌ج ) کولرهای ایستاده ولی کاربردهای خاصی دارا هستند . از این کولرها یا این که در مصارف صنعتی استفاده می گردد یا این که مصارف خانگی بسیار یگانه . مصارف صنعتی شامل مکان‌های همگانی پر رفت‌وآمد ( پایانه‌های مسافربری , فروشگاه‌های زنجیره‌ای , مساجد و… ) می گردند . آن نوع از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره‌ای ندارند یا این که به دلیل مستاجر بودن , اجازه‌ی دخل و تصرف در دیوار خانه مسکونی را ندارند نیز ممکن است به‌ناچار در جهت این کولرها سوق داده می گردند .

‌‌‌‌دو ) آیا پباده سازی پنل حقیقتا حساس است؟

‌پباده سازی پنل حقیقتا دارای اهمیت است . صرفا چیزی که شما بعد از نصب از یک کولر گازی مشاهده میکنید , پنل آن است . نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد . زیبایی پنل کولر سبب می شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید . به این ترتیب همت نمائید با اعتنا به بودجه‌ای که در اختیار دارید , کولری با زیباترین پنل مو جود را تعیین فرمائید . مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در بها آخری آن دارااست و کولری که پنل جذاب‌تری داراست , به‌طور حتم گران‌تر نیز خواهد بود .

‌سه ) توان خنک‌کنندگی چقدر باشد؟ کولر گازی چندهزار بخریم؟

خنک‌کنندگی کولر گازی با واحد BTU اندازه‌گیری می گردد و به‌صورت مضربی از ۱۰۰۰ نشان داده میشود . واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری اقتدار سرمادهی در بریتانیا است ( British Thermal Unit ) و در نام‌گذاری واحد نیز به‌این مسئله اشاره شده ‌است . اما معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر میکنیم و به عنوان مثال می گوییم یک کولر ۱۸ هزار یا این که ۲۴ هزار میخواهیم .

راهنمای پیشگیری از تعمیرات و نگهداری مناسب کولر های گازی و جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
آموزش

Share
Published by
آموزش
Tags: تعمیرکولرهای گازیخرید انواع کولرهای گازیخرید کولرهای گازیسرویس کولرهای گازی

Recent Posts

سرویس لوله بازکنی بازار تهران

لوله بازکنی بازار تهران در سایت برچسب در محدوده بازار شهر تهران فعالیت می کند این بازار در منطقه ۱۲…

3 سال ago

خدمات لوله بازکنی ستارخان تهران

لوله بازکنی ستارخان تهران در سایت برچسب حاضر به انجام خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی فوری است. شما در هر…

3 سال ago

بهترین مارک توالت فرنگی در ایران چیست؟

با گسترده شدن استفاده از توالت های فرنگی در خانه های ایرانی حالا دیگر این نوع توالت تبدیل به عادت…

3 سال ago

آیا از لوله پلی اتیلن فاضلابی چیزی می‌دانید به همراه فیلم آموزشی

 انسانها همواره سعی داشته اند که کثیفی ها و فضولات را از میان ببرند و آنها را از خود دور…

3 سال ago

آموزش چگونگی فنرزنی چاه توالت ایرانی

یکی از بهترین روشهای بازکردن چاه و لوله توالت ایرانی استفاده از فنر و دریل می باشد. زیرا فنر هر…

3 سال ago

نحوه دستشویی رفتن فضا نوردان | یک سوال جذاب!

تصور کردن یه سفر فضایی برای بیشتر افراد یک مسئله جذاب است و سفر فضایی برای بشر می تواند یک…

3 سال ago