معرفی بهترین راهنمای خرید انواع کولرهای گازی مناسب و مقرون به صرفه

هنگامی‌که در روزهای گرم فصل تابستان از دست گرمای زیاد به خانه پناه میبریم , هیچ‌چیز بیشتر از یک کولر گازی و هوای خنک نمی‌تواند خستگی را از بدن درآورد . درصورتی که فکر میکنید این مورد درتوان و اندازه‌ی «شیره را خورد و گفت شیرین است» ملانصرالدین راحت و برای هر کودکی قابل درک است , نیمی از رویکرد را درست رفته‌اید! ادامه‌ی این مسیر مسلما به رفتن به پشت بام و تعمیر کولر گازی ختم نمیشود ; بلکه میخواهیم برای خرید یک کولر گازیِ جدید راهنمایی‌تان کنیم . راهنمایی که برای ادامه‌ی این مسیر در اختیارتان قرار دهیم باعث می‌گردد در هنگام خرید کولر گازی , نسبتاً همه‌چیز را بدانید و خرید موفق‌ و دلچسب‌تری داشته باشید . سعی کرده‌ایم چیزهایی را برای‌تان لیست کنیم که در هنگام خرید با آنان مواجه می شوید و برایتان سوال ایجاد میکنند . برویم و ببینیم برای در اختیار داشتن یک عصای جادوگری که می تواند هوای گرم فصل تابستان را به هوای یخ زمستانی تبدیل میکند درک کردن چه چیزهایی ضروری است . با دیجی‌کالا مگ همراه باشید .

یک) چه نوع کولر گازی بخریم؟

کولرهای گازی به سه نوع کلی تقسیم میگردند :

کولر اسپلیت , کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده . اما مدل‌های دیگری با ساختارهای خاص نیز وجود دارند , البته از آنجایی که صرفا از این سه مدل در مصارف خانگی و اداری استفاده می گردد صرفا بدین سه مدل پرداخته‌ایم . هرمورد از این سه جور مزایا و معایبی دارند که باعث می گردد برای عده‌ای جالب باشند و برای سایرین فاقد جذابیت . این شما و این نیز سه گونه مورد نظر ما :

الف ) کولر گازی پنجره‌ای نیاز به برق‌کشی جداگانه‌ای ندارد و صرفا با وصل کردن کابل برق به پریز آغاز به کار می‌نماید . در‌این دسته , نیازی به شکاف کردن دیوار و قبول نکردن لوله‌های مسی نیز نیست . بدنه‌ی یکپارچه‌ی کولر به‌سادگی داخل پنجره جا می خورد و با‌گاز آماده‌ی استفاده می گردد . ارزش ذیل و اقتدار خنک‌کنندگی بسیار , از مزیت‌های دارای اهمیت این کولرها است و وزن بسیار و مصرف برق به‌شدت بالا در کنار ایجاد همهمه , نقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای به شمار می‌روند .

انواع کولرهای گازی سرویسکار کولر گازی تهران

ب ) نوع دوم کولر اسپلیت است . کولرهای اسپلیت بها بیشتری در مقایسه با کولرهای پنجره‌ای دارند ; البته مصرف برق‌شان به‌مراتب کمتر است و در طی زمان ‌صرفه‌‌ی اقتصادی خویش را نشان می دهند . کولرهای اسپلیت از دو تکه‌ی داخلی و بیرونی تشکیل شده‌اند که برای اتصال این تکه‌ها به یکدیگر – که به هریک یک یونیت گفته میگردد – بایستی از لوله‌های مسی انتقال حرارت استفاده شود . معمولا برای زیبایی بیشترِ یونیتِ داخلی کاری میکنند که لوله‌های مسی در معرض دید نباشند . به همین منظور با تولید حفره‌هایی درون دیوار , لوله‌های مسی را از درون آن رد می کنند . رنج این کار و نیاز به بازکردن یونیت داخلی برای اتصال برق کولر از جمله‌ی دلایلی می باشند که سبب می شود برای راه‌اندازی کولرهای اسپلیت به یک نصاب حرفه‌ای و حرفه ای نیاز پیدا نمایید . سازندگان کولرهای اسپلیت معمولا معین می کنند حداکثر فاصله‌ی مابین پنل و موتور – که به وسیله‌ی لوله‌های مسی به نیز وصل میشوند – می بایست چقدر باشد . توجه نمائید در حالتی‌که قابلیت نصب موتور در فاصله‌ی بین ۵ تا ۱۰ متری پنل را ندارید , یا این که از تفکر کولر اسپلیت خارج بیایید یا این که حتما کولری بخرید که در ساختمان شما جوابگو باشد .

در هنگام فصل‌زمستان می‌توان کولرهای پنجره‌ای را خیلی معمولی از منزلت بیرون کرد و تا آغاز دوباره فصل گرما , در مکان امنی قرار بخشید ; کاری که در باب کولر اسپلیت قابل اجرا نیست و بایستی مدام وجود آن در نمای اتاق‌تان را تحمل فرمائید . این را نیز در حیث داشته‌ باشید که بیشتر کولرهای اسپلیت دارنده چرخه‌ی معکوس می باشند و می توانند در فصل سرد برای گرمادهی مورد به کارگیری قرار بگیرند . به‌این کولرها , «کولر سرد و گرم» نیز گفته میشود که صحیح یا این که نادرست بودن انتخاب آن‌را به عهده‌ی خودتان میگذاریم . راهنمای آموزشی سرویس کولر گازی و نحوه ی شستشوی پنل خارجی آن به صورت کامل

‌ج ) کولرهای ایستاده ولی کاربردهای خاصی دارا هستند . از این کولرها یا این که در مصارف صنعتی استفاده می گردد یا این که مصارف خانگی بسیار یگانه . مصارف صنعتی شامل مکان‌های همگانی پر رفت‌وآمد ( پایانه‌های مسافربری , فروشگاه‌های زنجیره‌ای , مساجد و… ) می گردند . آن نوع از کاربرانی که امکان نصب کولر پنجره‌ای ندارند یا این که به دلیل مستاجر بودن , اجازه‌ی دخل و تصرف در دیوار خانه مسکونی را ندارند نیز ممکن است به‌ناچار در جهت این کولرها سوق داده می گردند .

‌‌‌‌دو ) آیا پباده سازی پنل حقیقتا حساس است؟

‌پباده سازی پنل حقیقتا دارای اهمیت است . صرفا چیزی که شما بعد از نصب از یک کولر گازی مشاهده میکنید , پنل آن است . نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد . زیبایی پنل کولر سبب می شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید . به این ترتیب همت نمائید با اعتنا به بودجه‌ای که در اختیار دارید , کولری با زیباترین پنل مو جود را تعیین فرمائید . مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در بها آخری آن دارااست و کولری که پنل جذاب‌تری داراست , به‌طور حتم گران‌تر نیز خواهد بود .

انواع کولرهای گازی

‌سه ) توان خنک‌کنندگی چقدر باشد؟ کولر گازی چندهزار بخریم؟

خنک‌کنندگی کولر گازی با واحد BTU اندازه‌گیری می گردد و به‌صورت مضربی از ۱۰۰۰ نشان داده میشود . واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری اقتدار سرمادهی در بریتانیا است ( British Thermal Unit ) و در نام‌گذاری واحد نیز به‌این مسئله اشاره شده ‌است . اما معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر میکنیم و به عنوان مثال می گوییم یک کولر ۱۸ هزار یا این که ۲۴ هزار میخواهیم .

راهنمای پیشگیری از تعمیرات و نگهداری مناسب کولر های گازی و جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *