نحوه ی آموزش کامل و دقیق نصب و سیم کشی برق کولر از مبتدی تا پیشرفته

هنگامی که از یک کمپانی معتبر یک کولر گازی نو خریداری میکنید , معمولاً به‌اندازه ۵ متر لوله , درون سیستم کندانسو گاز مبحوث شده‌است . که شما پس از اتمام نصب کولر گازی , می بایست سیستم را وکیوم کرده و وقتی که از عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید می توانید شیر سرویس را گشوده نموده و گاز را به‌کل سیستم منتقل نمایید .

شارژ گاز کولر گازی اسپلیت

هنگامی که از یک کمپانی معتبر یک کولر گازی نو خریداری میکنید , معمولاً به‌اندازه ۵ متر لوله , درون سیستم کندانسو گاز مبحوث شده‌است . که شما پس از اتمام نصب کولر گازی , می بایست سیستم را وکیوم کرده و وقتی که از عدم وجود هوا و رطوبت در سیستم مطمئن شدید می توانید شیر سرویس را گشوده نموده و گاز را به‌کل سیستم منتقل نمایید . ولی بایستی به‌این نکته را فراموش نکنید که میزان گاز شرکتی که در سیستم موجود هست صرفا برای ۵ متر لوله کافی است . در صورت لوله‌کشی اضافی می بایست یه خرده گاز نیز بیشتر شود که معمولاً به ازای هرکدام متر لوله مازاد سیستم , ۲۰ گرم گاز احتیاج دارااست .

جابه جایی کولر گازی اسپلیت

در صورتیکه تخصص خاصی در مورد کولرگازی اسپلیت ندارید , هیچگاه شخصا برای جمع کردن اسپلیت مبادرت نکنید . چون قابلیت صدمه زدن به خودتان و کولر گازی موجود هست و گهگاه مخارج تعمیرات را بر خویش اجبار میکنید . برای جابجایی کولر گازی اسپلیت حتما با تعمیرکاران تهران سرویسکار تماس حاصل نمایید . برای انباشته کردن کولرگازی اسپیلت حتما کولر گازی را روی سرمایش روشن کرده و بعداز روشن شدن کمپرسور , مبادرت به جمع کردن کولرگازی میکنیم . بعداز بستن شیرهای آلن فورا کولر گازی را خاموش میکنیم .

نحوه ی آموزش کامل و دقیق نصب و سیم کشی برق کولر از مبتدی تا پیشرفته

برای سرویس کولرگازی خویش فرایند ذیل را دنبال نمائید .

سطح اولیه : تمیز کردن تهویه مطبوع

اطمینان حاصل فرمایید که دستگاه خاموش است یا این که با به کارگیری از کلید روشن / خاموش یا این که با خاموش کردن کل مدار برق ذی‌ربط .
لوله مسی کوچکی که شیلنگ را به کولرگازی متصل مینماید بررسی فرمایید . در‌صورتی‌که با لمس آن حس گرمی بکنید , به‌احتمال‌زیاد کویل های کولرگازی آلوده می باشند و بایستی پاک شوند .

گذشته از سرویس کولرگازی , هرگونه خس و خاشاک ما‌نده در نزدیکی پنل خارجی کولرگازی را منزه فرمائید .
پوشش رویی کولرگازی را جدا کرده و محل کویل های تهویه هوا را شناسایی نمایید ( کویل های کولرگازی مشابه رادیاتور خودرو می‌باشند ) .
از قلم‌موی قابل انعطاف برای پاک کردن گردوخاک از روی پوشش فرنگی پنل به کار گیری نمایید .
موتور و سیم‌کشی را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید .
پره‌ها , کویل ها و درون دستگاه را بشورید . نصاب کولر گازی تهران

دفترچه راهنمای کولرگازی را بررسی فرمایید . بعضا از سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز به روغن‌کاری موتور ( روان کاری با روغن ) دارا‌هستند . این کار تا پنل خارجی کولرگازی گشوده است , انجام دهید .

پس از قرار دادن پوشش خارجی پنل راز جای خویش , کولرگازی را روشن کرده تا مطمئن گردید که به صحت کار می کند .
فیلترهای کولرگازی که معمولاً نزدیک مجرای هوای بازگشتی قرار دارا‌هستند هم بایستی هر چند ماه یک‌بار ردوبدل شود .

سطح دوم : بررسی عملکرد کولرگازی

از پنل کنترل یا این که ترموستات استارت نمائید . دستگاه را روشن کرده و مطمئن گردید که دستگاه به درستی کار میکند . در غیر این صورت , با یک تعمیرکار کولرگازی تماس حاصل نمایید .

دمای هرمورد از اتاق‌های منزل را بوسیله یک گرماسنج دستی اندازه‌گیری فرمایید . دماسنج را به بازه زمانی یک‌سری دقیقه در اتاق کار گذارده و بعداز سپری شدن زمان مطلوب , اطمینان حاصل فرمائید که تمام اتاق‌ها در دمای برابر می‌باشند .
اطمینان حاصل فرمایید که دمای اتاق با دمای ترموستات کولرگازی شما هماهنگ باشد . در غیر این صورت , یک تعمیرکار کولرگازی می تواند به شما در تشخیص و تصحیح خلل یاری دهد .

درپی چکه یا این که ریزش آب از روش هوای برگشتی یا این که پنل خارجی کولرگازی باشید .

نحوه ی آموزش کامل و دقیق نصب و سیم کشی برق کولر از مبتدی تا پیشرفته

مرحله سوم : رفع مشکلات مرتبط با آب

هرگونه نشتی را در لوله‌ها بررسی فرمائید . در صورت وجود ترک , رخنه‌ و نشتی , لوله می بایست تعویض شود .
لوله در‌این ( آب کش ) , جایی که آب حاصل از تصعید بایستی از آنجا تخلیه شود را پیدا فرمائید . در هر کولرگازی بایستی یک محیط زه کشی برای خروج آب حاصل از تصعید وجود داشته باشد . آن را پیداکرده بیرون نمایید .
پنل زه کشی را با پاشیدن آب از بالا تمییز فرمائید . ارور کولر گازی سامسونگ ( SAMSUNG ) | کد خطا ( Error ) سامسونگ

درون مخزن زهکش تصعید ریخته و برای آغاز کار به پمپ تصعید نگاه نمائید . پمپ می بایست فعال بوده و آب را به بیرون از لوله زهکشی پمپاژ کرده تخلیه نماید . در حالتی‌که پمپ , آب را تخلیه نمیکند , احتمالاً تانک تخلیه بیش تر از حد پرشده و نیاز به ردوبدل پمپ به وسیله سرویس‌کار کولرگازی می‌باشد .
۳ دلیل وجود خرابی در شیر انبساط کولر گازی

شیر انبساط در یک سیستم گرمایشی و سرمایشی تحت عنوان یک شیر انقطاع کن فعالیت می نماید . در شرایطی که شیر انبساط آسیب دیده باشد , شاید بعداز وصال به رتبه حرارت متبوع , به صورت خودکار آن را خاموش نماید . مقاله ای ذیل در رابطه مشکلات رایجی ست که ممکن است به وسیله شیر انبساط برای سیستم گرمایشی و سرمایشی شما بوجود بیاورد .

دقت : شیر انبساط در تمامی سیستم های کولر گازی , حتی‌در اتومبیل شما موجود است . علامت های سوء تلاش شیر انبساط ماشین تماما مطابق موردها ذکر شده در اینجا نیست , البته از آن جا که انگیزه از شیر در هر دو مورد یکسان است , به راحتی میتوانید دریابید که آیا شیر انبساط جان دار در خودرو شما خراباست یا این که خیر

کوئل ( قطع کن ) منجمد

واحد تهویه مطبوع مایع را از طریق کوئل های فلزی پایین فشار قرار می‌دهد . این مایع فوق العاده سرد است و حرفه , هوا را از روش سیستم میدمد . هوا بر روی کوئل های فلزی ضربه میزند و پس خروج از روزنه سبب کاهش دمای هوا در محیط منزل شما میشود . یک شیر انبساط امداد می نماید تا همت سیستم را تهیه و تنظیم نمائید . در شرایطی که شیر انبساط اشتباه باشد , جریان قطع نخواهد شد و کوئل یخ‌زده خواهد شد .

کار کردن مداوم کولر گازی

یک سیستم تهویه مطبوع دارنده چند دستگاه داخلی است که دمای درون و بیرون از واحد را تشخیص می‌دهد . این واحد به طور خودکار زمانی که به سکو حرارت خاصی می رسد , خاموش می شود . به این ترتیب , در صورتی دستگاه هیچ گاه خاموش نشود , بلاشک عملکرد آن در تشخیص دمای واحد , نا مناسب است که‌این خویش می تواند به معنای حاد بودن شیر انبساط باشد .

راهنمای کار با انواع کنترل کولر گازی قسمت دوم

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *