انواع کولر آبی رنگ و نکات مهمی که شما را در انتخاب نوع کولر آبی کمک می کند

همانگونه که میدانید امروزه روی پشت‌بام و حیاط بیشتر خانه‌ها , کولرهای آبی همراه با کانال‌های ذی‌ربط چشم میگردند . در کولر آبی رنگ , جریان هوای خنک با استفاده از تبخیر سطحی لایه نازک آب موجود روی مرحله پوشال ها یا این که سلولز کولرهای آبی تولید می شود .

نکات مهم انتخاب انواع کولر آبی

پیشین از ارائه توضیحات درباره‌ی انواع , مزایا و روش تعیین کولرهای آبی به اطلاع می رساند عرضه انواع کولرهای آبی‌رنگ دارای اعتبار با گارانتی اصالت فرآورده و زمان تحویل ۲ تا ۴ ساعته ( در تهران ) و مطلوب ترین بها ها از سال ۱۳۸۳ بوسیله کمپانی دماتجهیز انجام میشود . ( ارسال برای شهرهای دیگر ۲ تا ۳ روز کاری بر پایه ی دوری فاصله ) آموزش مراحل سرویس انواع کولر آبی به طور کامل و گام به گام و آشنایی با اجزای کولر آبی

سرویس کولرهای آبی

مزایای کولر آبی‌

بطور کلی خنک سازی تبخیری از روش کولر های آبی روشی مرسوم و باصرفه برای ایجاد هوای خنک در محیط ( به شرط این‌که میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از ۴۰ درصد باشد ) , هست .

معمولا استفاده از کولر های آبی رنگ در شهرهایی با هوای گرم و کم آب پیشنهاد می‌گردد . درین روش کولر آبی‌رنگ با تولید رطوبت در محیط , علاوه بر تأمین هوای خنک مورد نیاز , بازدارنده از بی آبی هوا , ترک میل کردن وسایل چوبی و ساخت الکتریسیته بومی درین بخش ها شده و علاوه بر خنک کردن به لطافت هوای محیط هم امداد میکند .

به این ترتیب بطورکلی می توان اعلام‌کرد از کولرهای گازی برای بخش ها گرم و مرطوب و از کولرهای آبی برای بخشها کم آب و معتدل به کارگیری می شود .
اصلی ترین دلایل استفاده از کولرهای آبی بشرح پایین هستند :
قیمت مناسب تر
مصرف برق پایین ترنواع کولر آبی

مصرف برق پایین ترنواع کولر آبی

کولر آبی رنگ پرتابل یا این که متحرک همانگونه که از اسم آن معلوم است امکان جا به جایی و پرتابل بودن را دارااست . مخزن این کولر یا این که به طور دستی مالامال می شود و یا این که قابلیت و امکان اتصال بی واسطه به شلنگ و شیر آب را داراست .
کولر آبی اثبات که شایع ترین نوع کولر آبی است به دلیل داشتن بعد ها بزرگ بر روی پشت بام یا این که ایوان یا این که برخی در ایوان نصب میشود و با استفاده از شبکه کشی میتوان از هوای خنک آن سود مند شد .
کولرهای آبی رنگ اثبات , از لحاظ طرز خنک کنندگی هوا , به دو دسته کلی کولرهای آبی معمولی ( با پوشال ) و کولرهای آبی سلولزی تقسیم می گردند .

همان گونه که میدانیم در کولر آبی معمولی , با ریزش آب روی پوشال ها و عبور هوا از دربین پوشال های تر , هوای خنک تولید می شود و ولی پوشال پس از بازه زمانی کمتر از یک ماه پیوستگی خویش را از دست میدهد و خالی شدن پوشال در برخی نقاط , سبب کاهش بازده خنک کنندگی در کولرهای آبی رنگ معمولی و پوشالی می‌گردد .
کولر آبیدر کولر آبی سلولزی به جای پوشال از پد های سلولزی استفاده می شود که بدلیل پیوستگی حجمی سلولز نسبت به پوشال تامین هوای خنک در کولرهای سلولزی به طور خوب تر و پیوسته تری انجام می شود . مصرف هر کولر آبی لیتر در شبانه‌روز

استفاده از پد سلولزی بجای پوشال در کولر های آبی‌رنگ , بدلیل خواص جذب بیشتر آب نسبت به پوشال و همینطور قرارگیری لایه های منظم , موج دار و یکنواخت سلولز در کنار نیز , توزیع یکنواخت آب بر روی پد سلولزی و در سود وجود بیشترین مرحله تماس موءثر در میان هوای عبوری و مرحله مرطوب پد سلولزی , منجر تولید خنکی بیشتر ( حدود ۲ تا ۳ سکو سانتیگراد بیشتر از کولرهای با پوشال ) و عدم انتقال ذرات آویزان هوا و باکتری ها به باطن شبکه کولر می‌گردد .

کولر آبی  با حرفه هوادهی پروانه ای یا این که آکسیال :

در‌این دسته کولرهای آبی که مستقیما در محل پنجره قرار می‌گیرند , تنها قابلیت و امکان هوادهی بدون واسطه و سوای قابلیت و امکان عبور هوا از شبکه موجود است . ( بطور کلی نصب رشته سانتریفیوژ در کولرهای آبی‌رنگ اثبات جهت غلبه بر افت فشار عبور هوا از داخل شبکه های هوای کولر انجام می پذیرد ) , ولی درصورتی که مایل به استفاده بدون واسطه و سوای شبکه کشی از کولر آبی‌رنگ برای هر محل باشید میتوانید از گونه های کولر های آبی با حرفه آکسیال ( پنجره ای ) که بها آن‌ها تقریباً نصف قیمت کولر های آبی متداول هست به کار گیری فرمایید . ( ولی فراموش نکنید که جهت تامین هوای جدید این کولرهای آبی هم می بایست این کولرها در فضای بیرونی ساختمان نصب شوند )

مدل پرتابل این کولرها هم می بایست در محلی قرار گیرد که پشت آن , هوای آزاد خارج از اتاق جریان داشته باشد . براین اساس کولرهای آبی با فن هوادهی آکسیال ( پنجره ای ) تنها در مواقعی قابل به کارگیری می‌باشند که هوای خنک آن ها از دهانه خروجی هوای کولر مستقیما و فارغ از شبکه کشی به فضای مورد نظر دمیده شود .
همینطور کولرهای آبی از لحاظ محل و طریق هوادهی هم به دو جور تقسیم میگردند .

کولرهای آبی رنگ که دهانه خروجی یا این که شبکه هوادهی آن ها در یک کدام از اضلاع کناری کولرآبی قرار گرفته اند و هم کولرهای هوادهی از بالا که شبکه هوادهی آن‌ها در سقف کولر قرار گرفته است . نصاب کولر آبی مشهد

سرویس کولرهای آبی

کولرهای آبی‌رنگ هوادهی از بالا :

این کولرهای آبی که مطلوب ترین تعیین جهت نصب در بالکن یا این که ایوان واحدهای مسکونی هستند , اولا قابلیت خنک نمودن هوای محل ورود از هر چهار جهت کولر را دارا می‌باشند و ثانیا در صورت نصب در بالکن یا این که ایوان , با دقت به هوادهی از بالا , دارنده قابلیت و امکان شبکه کشی راحت تری میباشند .

نکته قابل توجه در زمینه‌ی راه‌اندازی کولرهای آبی با دقت به آمار برق گرفتگی های باعث به فوت در سرویس کولرهای آبی این‌که پیشین از سرویس سالیانه یا این که فصلی آن ها حتما کلید برق دستگاه را خاموش فرمائید یا این که از سرویسکاران زبده امداد بگیرید .

قابل ذکر است کولرهای آبی رنگ با هوادهی از بالا در هر دو نوع کولر آبی با پوشال و کولر آبی با سلولز ساخت و عرضه می گردند .
در مجموعه کولرهای آبی وبسایت منشا دماتجهیز که اولی ( از سال ۱۳۸۳ ) و پر طرفدار ترین وبسایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه هست ( طبق داده های وبسایت جهانی Alexa . com ) میتوانید با اندکی صبر جهت مطالعه توضیحات خلاصه و جامع مطرح شده , کالای متبوع خویش را با مناسبترین بها ( تضمین شایسته ترین بها ها ) و اطمینان خاطر از اخذ سرویس ها و گارانتی اصل و دارای اعتبار به راحتی خریداری نمایید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *