اموزش کامل و تصویری سرویس کولر آبی و بخصوص کولر سلولزی به همراه ارائه ی لیست قیمت ها

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش به وسیله دو موتور غیر وابسته انجام می گردد . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور اصلی کولر صورت قبول میکند .

تجهیزات کولر آبی

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش به وسیله دو موتور غیر وابسته انجام می گردد . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور اصلی کولر صورت قبول میکند . مقایسه قیمت های سرویس و نگهداری کولر آبی در مراکز و تعمیرگاه های مختلف

۱ – کلید کولر ابی اصفهان شامل سه دکمه‌ای جدا و وصل , پمپ آب و موتور کولر
۲ – توربین هوا , تسمه و شناور
۳ – دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

سرویس کولر آبی

آموزش سرویس کولر ابی

۱ – قبل از هر چیز لازم است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق حساس ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در صورتیکه کولر دارنده فیوز جداگانه است آن را جدا نمایید و با فازمتر از عدم وجود برق باطن دستگاه اطمینان حاصل فرمایید .

۲ – از هر که درون خانه و پای کلید قطع و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک بار انقطاع و وصل نماید تا مطمئن شویددر اکنون سرویس کولر خودتان میباشید نه کولر همسایه!
۳ – ابتدا می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه باز فرمایید تا در صورت شروع به کار کولر به موتور آنفشار وارد نشود .

سرویس کولر ابی – تعویض پوشال

كولر‌ها ابی در اصفهان بايد هر سال بازرسي شوند و بعضي از بخش‌هاي آن مانند پوشال‌ها , حتما عوض شود . پوشال‌ها , محل مناسبي براي پرورش باكتري‌ها و قارچ‌هاست . اين باكتري‌ها و قارچ‌ها كه در حین فصل‌زمستان بين بافت پوشال پديد آمده‌اند , زماني كه آب روي پوشال‌ها جاري شود , جان مي‌گيرند و معمولا بوي ناخوشايندي ايجاد مي‌كنند .

ولی مشكل صرفا بوي بد نيست , آنان خطر ايجاد بيماري‌هاي تنفسي را به همراه دارا هستند . پوشال قيمت چنداني ندارد و بر اين اساس خوب تر است هر سال عوض شود و در‌صورتی‌که فكر مي‌كنيد خيلي عالی آن ها را شسته‌ايد , در حالتی‌که که پوشال آن کهنه شده‌است آن را ردوبدل فرمائید یا این که در غیر این صورت آنها را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود , هر دو سال یکبار پوشال ها را عوض فرمائید . ولی تعویض پوشال ها بسته به آب منطقه در شهر برای خدمت کولر در اصفهان احتمالا هر سال لازم باشد . راهنمای تعمیرات و تعویض کولرهای آبی به همراه آموزش کامل

برای تهیه و تنظیم پوشال تازه حتماً پوشال هم‌سایز با ظرفیت کولر بگیرید . .

در موقع تعویض پوشال می بایست ابتدا آن را تر کرده و در محل مخصوص خویش گذارده و آن‌گاه شبکه سیمی منحصربه‌فرد را روی آن قرار دهید .

سرویس کولر ابی – موتور‌‌

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارد كه اولي , فرايند گردش آب و دومي فعالیت گردش هوا را به انجام مي‌رساند . اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند , كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را نیز مصرف خواهد كرد . در حین خدمت کولر ابی ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و آن‌گاه آنان‌را روغن‌كاري كرد . موتور كولر ابی در اصفهان , ۲ قطعه ياتاقان دارد كه بايد حتماً روغن‌كاری شوند . پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست تعدادی دور بچرخانيد تا روان شود

سرویس کولر آبی رنگ – سايه بانی بر راز كولرها

بدنه فلزي كولر در تابش مستقيم آفتاب , گاهي چنان داغ مي‌شود كه حتي لمس كردنش ناممكن است . انتظار خنكاي كامل از كولري با اين شرايط , چندان منطقي نيست . پس سايه‌باني براي كولر تعبيه كنيد تا خنك بماند و خنكي بدهد . درضمن مصرف انرژي كولر با سايه‌بان نیز پايين مي‌آيد .

سايه‌بان كولر‌ها ۲ نوع است ; نوع اول كه قيمت بيشتري دارد و به سايه‌بان سنتي دارای شهرت است , هماني است كه از ۴ عدد پايه فلزي و يك سقف تشكيل شده‌است . پايه‌ها روي زمين قرار مي‌گيرند و سقف بر رمز كولر گسترده مي‌شود .

نوع جديدتري از سايه‌بان‌ها توليد شده كه با پايه‌هايي فلزي روي سقف كولر نصب مي‌شوند . اين پايه‌ها با زاويه ۴۵درجه , به چهار گوشه سقف كولر پيچ مي‌شوند و سايه‌بان روي آن ها قرار مي‌گيرد . سرویسکار کولر آبی تهران

ایجاد سایه‌بان برای کولر به گونه‌ای که از تابیدن بدون واسطه آفتاب دور باشد به سعی آن دوچندان کمک خواهد کرد . چهار پایه‌ی کولر را مستقیماً روی سطح آسفالت یا این که ایزوگام قرار ندهید و تحت پایه‌های آن سنگ بگذارید تا در سطح آسفالت فرو نرود .

خدمت کولر آبی رنگ – شست‌وشوی كولر

پيش از روشن كردن كولر ابی در اصفهان , بد نيست از محكم بودن پيچ و مهره‌هايي كه به دیده مي‌آيند , مطمئن شويد . بعداز آچاركشي , به سراغ كف كولر برويد و حتماً آن را بشوييد . شست‌وشوي كف كولر بايد با فرچه پلاستيكي صورت بپذیرد تا به رنگ آن آسيبي نرسد . در صورتی قسمتي از رنگ كف كولر از بين رفته بود , بي‌ترديد به‌زودي زنگ مي‌زند و ممكن است تا يک سال آن گاه بپوسد . در اين مواقع , يك ظرف قير ايزوله كه يك نوع قير مهیا و سرد است , از رنگ فروشي تهيه كنيد و آن را با قلمو بر كف كولر پخش كنيد . نگذاريد نقطه‌اي از چشمتان بدور بماند , هرجا خاك نشسته , بشوييد . زیرا اين خاك‌ها يا گل مي‌شود و توي كولر مي‌ماند و يا همراه با باد خنك , وارد ريه‌هاي خودتان مي‌شود

سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی رنگ – اتصال به کانال ابرسانی

– ابتدا فلکه حیاتی آب ساختمانرا می بندیم بعد به دو رمز سه راهی مغزی می بندیم شیر آب را به سه راهی متصل می‌کنیم بعداز مغزی که به سه راهی متصل شده شیر فلکه متصل و سمت دیگر شیر فلکه یک تبدیل ۲/۱ به ۴/۱ می بندیم آن‌گاه طرف لوله آلمنیومی یا این که مسی به قطر ۶ میلیمتر را توسط مهره و مک به تبدیل می بندیم طرف دیگر لوله را بوسیله مهره و مک که باطن کیسه پیوست کولر موجود هست به شیر شناور وصل میکنیم . .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *